Mighty Malone i slon od žada

U davna pradavna vremena kad sam bio mladi gusar bili smo Modrobrki, Brzi, Gamba de legno, mali Manu (mali od kuzine) , ja i Toto – morski pas jazavčar. Nas brod Morsko prase prosao je čuda i nije bio baš super super, ali smo ga volili i ne bi ga prodali ni za šta na svijetu.

Taman smo bili rješili teret sa super delicijom – parizerom kadli, dodje kod nas Mighty Malone.. veliki mrgud naoruzan do zuba i odmah krene sa pricom.. gle Marinajo (tako me zvao jer smo skupa igrali capoeiru, marinajo mi je bio nadimak.. odnosno Marinhero… a kako drugačije?) … dakle… imam tu neke ljude kojima treba prevoz do sjevernog pola. MI smo riknuli od smijeha, a Gamba de legno je rekao .. ma nema sanse da ja idem s vama ej.. pa zna mi biti hladno na Tortugi, a kamoli ne sjevernom polu.. gdje ce stati sav taj rum samo za mene, a kamoli za sve nas… a mali Manu primjeti.. .cek cek… rekao si juznu Ameriku, a sad govoris sjeverni pol..

Mighty koga smo znali zvati i Gorila medju nama capoeristima, je poceo hu huhati (onako ko gorila.. svaki put bi to radio kad bi mu bilo neugodno, zato je i dobio taj nadimak, a ne zbog velicine) paaaa, daaa,, ehmmmm.. kako da vam kazem decki… Modrobrki koji je vec vidio probleme kaze.. pa ne moze tako, naprije si rekao juzna amerika, pa sad sjeverni pol.. u cemu je trik… dobro govori Manu.

I onda je rekao, pa decki znate, ovi ljudi koje treba prebaciti u juznu ameriku trebalo bi ih poslije prebaciti na sjeverni pol, to su neki moji rođaci koji imaju plantazu kakaovca u brazilu, uzmemo kakao tamo i idemo kod naseg prijatelja indijanca / eskima … Morski znas ga dobro, to je Pas koji ne laje jer je promuko jer mu je stalno hladno.. koga si ti skraćeno zvao Kalember. (indijanci bi dali ime po necemu što je isticalo tu osobu, tako je Kalember imao tu “srecu” da ga zadesi to ime)… aaaa rekao sam, pa da, kako ga ne bi znao.. to je onaj koji nije sretan ni kad se smije… kako da ne!

Modrobrki i Manu su bili nezadovoljni jer je Mighty, odnosno Gorilla poceo muljati odmah a nismo ni krenuli sa Tortuge… zavuci ce nas za nesto sto posto.. i stalno su mi punili glavu.. ma daj Morski nemojmo s njim u biznis, imati cemo problema.. a ja sam poznao dobro Gorillu,.. nije bio toliko los, a nije bio ni prepametan tako da bi bilo bezveze propustiti dobar biznis zbog necega sto bi moglo biti, tako da sam rekao moju famoznu doskočicu na koju cijela posada pocne vritit očima… AKO NEMA PROBLEMA, MENI NIJE ZABAVNO!… Idemo i gotovo… Bahia, eto nas opet! 🙂

I tako, krenuli mi polako sa Tortuge, Morsko prase se nagnulo ko da je pijano, mi se zezali i smijali jer Toto nije mogao drzati ravnotežu, a ekipa od Gorille je bila prestravljena, nisu bili neki opaki ljudi, vec samo uplašeni, a Manu da ih udobrovlji im je napravio griz sa kakaom i šećerom , Došli mi u Bahiu, rješili prevoz za plantažu kakaovca, a ti ljudi koje smo prebacili su konačno imali boju u licu (ne kao Gamba de legno, jer Gamba je imao ruma u sebi uvjiek pa je bio crven vječito). Dogovorili smo se sa tim ljudima da Modrobrki i Brzi idu s njima i dogovore prebacivanje tereta sa plantaže na brod čim prije, jer dolazi loše vrijeme, put je dug i moramo biti brzi.

Primjetili smo da Gorilla stalno nosi sa sobom jednu trobicu od platna i nije se odvajao od nje niti kad je spavao… normalno da nas je zanimalo šta je u toj torbici.. PItam ga ja .. ej Gory… reci mi sta imas u toj torbici? Opet je poceo.. ehm,, aaaa , kako da ti kazem… to mi je za platiti teret…. Ma daj daj… rekao sam mu pa a daj… pa kako, sta ima u toj torbici da je toliko vrijedno… I Gorilla nakon malo izvadi jednog zelenkastog slona od nekog poludragog kamena… ja ga pitam, kako mislis sa slonom platiti teret kakaovca… i onda se sjetim da je Gorilla lukavac (i praznovjeran) i kaze on: To ti je slon od žada… on ti nosi sreću, blagostanje, lljubav… I tako dalje…Ja sam samo rekao… ma zar opet nešto kemijaš.. jadni ti ljudi s tobom.

Manu i ja smo ga gledali, Gamba je kolutao očima i nismo mogli vjerovati.. Kaze Manu, pa nije valjda da mislis mjenjati teret za tog slonica? On kaze da da da, to ti je marinajo moj čarobno, doslo iz Kine preko raznih švercera, platio sam ga masno… počeo sam se smijati i rekao sam a ha!.. dakle taj kakaovac plačaš sa svojom i tudjom gluposti.. blago kinezu sto vam ga je uvalio… No Gory nije posustao… Ne ne.. stvarno je tako, nastavio je on po svome.., uglavnom nakon tih praznovjernih gluposti i natezanja ko je u pravu, Gamba koji je vječito šutio kaže: Sreća, ljubav i blagostanje, se ne čuvaju u slonicu od dragog kamena nego u glavi i djelima… samo budalaš vjeruje u to da slonic od žada nosi srecu… totalno smo se svi usutili..Gamba koji stalno nesto stenje ili pije.. sad je ispalio nesto pametno… nakon toga otisli smo u se odmoriti svako sa svojim uvjerenjima, dočekali jutro i krenuli krcati teret.

Nakon mjesec dana plovidbe došli mi u Anchorage.. gdje nas je čekao Pas koji ne laje jer je promuko jer mu je stalno hladno AKA Kalember. .Svi smo bili ludi od puta i hladnoće.. Gamba de legno nam je osim svog ruma popio krvo od pilanja da mu je hladno.. Gorilla… sutio i cekao trenutak … i sišli mi s broda,dočekao nas je Kalember koji je odmah rekao svojoj ekipi da iskrca teret… dok smo čekali da se teret iskrca kaze Gorilla.. pa daj ajmo se malo zezati, nismo billi tako na kupu ne sjecam se.. ocemo malo capoiere.. aaaa bas smo se poveselili.. jedan dio plemena od Kalembera je odmah uhvatilo instrumente i dobrih dva sata smo se zabavljali igrajuci capoeiru… moram priznati da sam bio zakržljao, nikako napraviti salto unazad sa prstom u uhu, a to sam nekad radio svako jutro! Manu je gledao i pjevao s nama, pokusao igrati, ali ga se nije dojmilo pa se uglavnom dosadjivao i govorio.. a daj Morski vise, fora ti je to, ali mi nemamo provište, moramo nabaviti neko meso i neku cugu za Gamba de legno jer cemo poluditi s njim i nešto kalorično da mozemo izdrzati ovu ledaru.,

Kalember ga je slušao i rekao je: imamo mi tu nešto za vas mladići što će vam sigurno pomoći, između ostalog mi trgujemo s time i ponudio malu kocku masti od tuljana umočenu u čokoladu.. Ja sam gledao u čudu, a Gorilla i Kalmeber su samo rekli… pa za šta si mislio da nam treba kakao.. i tako ta mala delicija.. ta kocka od tuljanove masti umočena u čokoladu… pa to je fantastično! Mali manu je bio oduševljen i rekao je, daj Morski, uzmimo to i prodajmo na Tortugi, zaradićemo milijune sa ovim kako da ih zovemo… “ledenim kockama”… i tako su nastale ledene kocke (koje se dan danas proizvode u tvornici Kraš)… Gorilla nas je slusao i opet počeo.. ehm, dečki, znate… mi smo svi rekli joooj ajde reci reci… uglavnom bilo bi dobro da uzmemo teret i odnesemo u Norvešku zaraditi ćemo da bar godinu dana živimo mirno i mi i Kalember i ljegovo pleme, a i ja jer moram platiti neke gadne likove što sam zeznuo jer sam im dao jednog slona od žada za moj brod koji se poslije potopio… ček ček.. pitao sam ga.. pa dobro Gory.. koliko ti tih slonova imaš… ehm… pa znaaass opet je poceo.. pa reci ajde i kaze on, a gle Marinajo.. imam slonova koliko treba… vec kad smo … ces jedan magican slon od zada koji nosi srecu ljubavi blagostanje da ti platim taj silni put i dio tereta do norveske.. odgovor je bio zna se.. Gorilla.. ces ti jednu trisku da ne znas da li si na pocetku ili kraju tog istog putovanja.. pa je na kraju rekao .. dobro dobro.. morao sam probati…

To je tako, prevarant, uvijek ostaje prevarant, mjenja samo taktiku… nakon sto smo se satrali od ledenih kocki krenul mi polako put Norveške, a Manu je našao jednog malog polarnog medvjedića kojeg smo nzvali Knut, a koji je bio bolestan i brata mu koji je mislio da je vjeverica jer se stalno penjao po glavnom jarbolu, Toto je bio lud… nikad tako okrug i smotanog “psa” nije vidio, hehehhe… Trebali smo ih odnijeti u Norvešku zajedno sa teretom,.. prijatelj od Modrobrkog je bio neki znastvenik koji ih je htio pod svaku cijenu udomiti.

Ali to je vec druga priča…

capt. M. Valić za capoeriste Marihero

ANCHORAGE (instagram)

2 misli o “Mighty Malone i slon od žada

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )